tovább az oldalra

Perkins motor javítás, Diesel adagoló javítás, CR porlasztó javítás, injektor javítás

id_bf_1.jpg, 1 kB id_bf_2.jpg, 1 kB id_bf_3.jpg, 1 kB id_bf_3-08.jpg, 3 kB
Nyitvatartás:
H-P: 7.00-15.30
Szolgáltatások >> Chip tuning

Chip tuning

Tudják Önök, hogy mivel működik a benzinmotor? Nem, nem benzinnel. Levegővel. A benzin csak másodlagos, még ha nélkülözhetetlen is az általa hordozott energia miatt. Miután a motor működéséhez alapvetően egy meghatározott benzin-levegő arányra van szükség, érthető, hogy a beáramló levegő mennyisége határozza meg a benzinmotor működési paramétereit. Nem ennyire kötött arányban, de a dízelmotor teljesítménye is a beáramló levegő mennyiségétől függ.
Ezek után érthető, miért képesek az átlagosnál nagyobb teljesítményre a feltöltött (turbo-, vagy mechanikus kompresszor) benzines és dízelmotorok. Ezeknél ugyanis elsősorban nem a motorban képződött szívóhatás, hanem egy külső eszköz által összenyomott és a motorba préselt többletlevegő élteti a motort.
Amióta csak autók gurulnak útjainkon él bennünk a vágy, hogy gyorsabban robogjon járművünk, mint mindenki másé. Ám Henry Ford bevezette a futószalagot és ezzel elkezdődött az átlagmotoros autók kora: a gyártók statisztikai középértékekkel dolgoztak a motor összeállításakor, hogy azok egyedi beszabályozás nélkül is jól működjenek. Aki erősebb motorra vágyott, az szakműhelybe vitte autóját kicsit "felpiszkálni". Ekkor persze a pontos beszabályozást még nem hívták tuningnak és a karbantartással megbízott szerelő rátermettségén múlt, hogy a motor gyártási, illesztési előnyei valódi előnyökké váljanak, esetleges hátrányai pedig korrigálhatóak legyenek.
Azután jött a katalizátor használata és vele általánossá vált a benzin-befecskendezés. Ekkor már magától semmi sem volt képes működni: Olyan bonyolult feldolgozást követel a másodperc tört része alatt végbemenő helyzetértékelés és a megfelelő befecskendezési és gyújtási időpont eldöntése, hogy mindez csak elektronikus vezérléssel oldható meg. Ettől kezdve a gyárban közepesre hangolt motorok utólagos, a szerelő által történő beszabályozási lehetőségei is megszűntek. Az elektronikus motorvezérlés vette kézbe a dolgokat és igyekszik azóta is működtetni motorjainkat.
A mai autós kulcsszava a chip tuning. Számítógéppel ugyanis megváltoztathatóak a motorvezérlő elektronika gyárilag rögzített memória értékei, így azután a szenzoroktól kapott információk (a beáramló levegő mennyisége és hőmérséklete, a főtengely fordulatszáma, a fojtószelep állása, stb.) alapján az elektronika már a chipen végrehajtott módosítás szerint vezérli a befecskendezést és a gyújtást. Márpedig a pontosan beszabályozott benzin-levegő keverék és az azt a megfelelő pillanatban berobbantó gyújtás adják a motornak a legnagyobb teljesítményt és forgatónyomatékot, a legkisebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag kibocsátás mellett.
A helyzet az, hogy a chip tuning nem is tuning. A motorok tuningja ugyanis valamelyik motoralkatrész cseréjét jelenti, elsősorban teljesítménynövelés céljából. A chip tuning fantázianév pedig elektronikus motoroptimalizálást takar. Hatásában persze valóban teljesítménynövelő, de mivel alkatrész cseréje nélkül jön létre nagyobb teljesítmény, jóval olcsóbb módszer lehet, mint a tuning hagyományos formái, mint a vezérműtengely csere, a kipufogó rendszer cseréje, a hengerfej polírozása, stb. Ez az egyik magyarázat arra az egyre növekvő népszerűségre, amelyet a chip tuning világszerte élvez.
Napjaink gyakorlatában még mindig igaz, hogy nincs két egyforma autó (adott típuson belül is mindig vannak kisebb-nagyobb eltérések a motor viselkedésében), de a gyártási tolerancia értékek jóval kisebb eltérést engednek meg, mint korábban. Ezért a memória chipben rögzített motorvezérlési adatok módosítása a tapasztalatok szerint általában javíthat a dinamikus és a fogyasztási paramétereken, de korántsem egyforma mértékben minden autónál.
Látványos eredményeket hoz a chip tuning haszonjármű (traktor) esetében is. Ezeknél a járműveknél viszonylag nagy az átlagfogyasztás és aránylag magas a futásteljesítmény. Az átlagfogyasztás csökkenése pedig már akár egy hónapon belül is kifizetődővé teheti a beavatkozást.
Motor-optimalizáló programunk megnyitja az utat az Ön számára, hogy saját igényei szerint működő program irányítsa autója számítógépét (motorvezérlő rendszerét). Lehetővé tesszük, hogy autója eltérhessen az autógyárak tömegtermelésében kialakított középértékektől és így nagyobb teljesítményt, nagyobb forgatónyomatékot legyen képes leadni a motor, megjavítva a gépkocsi menetdinamikáját.

Chip tuning árlista
Szívómotorok 55 000 Ft + Áfa
Turbós motorok 80 000 Ft + Áfa
Traktorok 150 000 Ft + Áfa-tól
Néhány ismertebb autótípus teljesítménydiagramja a chiptuning után:

AUDI A4 1.9 PD TDI

HONDA ACCORD 2.2 TDI

ALFA ROMEO 156 JTD

BNW 320 D

CITROEN JUMPY 2.0 HDI

RENAULT CLIO 1.5 DCI

TOYOTA COROLLA 1.4 D

FORD FOCUS 1.8 TDCI

GRANDE PUNTO 1.3 MULTIJET

RENAULT LAGUNA 1.9 DCI

SEAT LEON 1.8T

PEUGEOT 206 1.4 HDI

VW PASSAT 2.0 TDI

CITROEN XSARA PICASSO HDI

VOLVO S60 D5